(25) Въ Рукописи Филаретовой: «Иже убо бѣша слѣпіи и хроміи и «инѣми болѣзньми одержиміи, прикосновеніемъ святаго тѣлеси его и одра, «на немъ же лежаше, исцѣляхуся... Недужніи течяху скоро и болѣзнен«ніи яко елени скачуще и Бога хваляще, иже таковую благодать да«ющаго... И егда доидоша Святителіе и Боляре мощи несуше до цар«ствующаго града, Царю же и Патріарху извѣстися о пренесеніи и «чудодѣяніи великихъ бывающихъ отъ святаго тѣлеси его, тогда убо «Царь и Патріархъ тщательно исходятъ въ стрѣтеніе со мяогочюдес«ными образы и съ животворяіцими кресты, честь воздающе Богомъ «почтенному и святолѣпному тѣлеси его за самыя врата градскія, и на«родъ убо многь собрася отъ всѣхъ странъ великаго града толико, яко «убо и мѣсто ту не обрѣтеся и немощи вмѣіцатися народомъ въ стог
«нахъ града. Самодержавный же повелѣ раку отрыти и мощи всѣмъ «явити вѣрующимъ и невѣрующимъ, единѣмъ да желаніе исполнитъ, вто
«рымъ же да уста лжущія заградитъ и очи невѣрующія ослѣпнтъ гла«голющимъ, яко живый избѣже ото убійственныхъ дланей. Потомъ же
«воспріятъ на раму свою и понесе благочестиваго, искрепнюю любовь «ісъ нему показуя, и раболѣпное служеніе и по слерти являя, понеже «прежъ владычества своего рабъ бѣ отцу его, Великому Государю Ц. и «Вел. Кн. Йв. Васильевичу всея Ррссіи. И со свѣщами и съ кандилы,
«съ пѣсньми жь в пѣньми духовными, честно проводиша его до святыя «Соборныя и Апостольскія церкви Арханг. Михаила», и пр. См. также Никон. Лѣт. 78.
(26) Собр. Гос. Грам. II, 312 (въ Царской извѣстительной Грамотѣ). (27) Въ рукоииси Филар.: «И бѣ видѣти позоръ радостенъ и чудо «веліе отъ тѣлеси святаго бывающее, якожь и во градѣ Углечѣ радосто«творенъ плачь всѣмъ отъ духовнаго веселія бываюіць, во единомъ часѣ «принимаху слѣпіи не завистно зрѣніе, хроміи безболѣзненно теченіе,
ипрокаженніи внезапное исцѣленіе и вси недугующіи въ разноличныхъ «недузѣхъ скорое поможеніе съ вѣрнымъ призываніемъ и возглашеніемъ «отъ недуговъ свобождахуся. Положено же бысть въ предѣлѣ Ивана «Предотечи, идѣже отецъ его, блаж. пам. Ц. и В. Кн. Ив. Вас. всея «Россіи и братья его, Царь Ѳед, Ив., да Царевичь Иванъ. И въ томъ «мѣстѣ, идѣже положенъ бысть Царь Борисъ, выкопаша яму и каме«ніемъ выклали, хотѣша его Государя праведное тѣло ту погрести; и
«егдаже бысть многое нсцѣленіе, тогда яму повелѣша закласти и на «томъ мѣстѣ въ ракѣ полощиша. Царь же Вас. Ив. повелѣ сотворити «раку древяну и убити отласы золотыми, и положиша тѣло святое Влаго
«вѣрнаго Царевича Димитрія въ прежнемъ его гробѣ, и поставиша раку «чудотворцову... (здѣсь не достаетъ листа въ рукописи).
Ник. Лѣт. 79: «Составиша празднество стихеры и кануны, и уставиша празднество праздновати трижды въ году: «первое празднество «рожденіе, второе убіеніе, третіе пренесеніе мощемъ къ Москвѣ».
Соб. Гос. Грам. II, 313 (въ Царской извѣстительной Грамотѣ): «А «того вора, Розстригу Отрепьева, чтобъ есте его и съ его помощниками, «которые на разоренье Христіанское и на погубленіе вѣры Христіанской «съ нимъ совѣтовали и произволяли, вѣчному проклятію бы есте предали, «и проклинати его велѣли съ всѣми еретиками».
(28) Ник. Лѣт. 76: «По воцареніи же своемъ Царь Василей зло«козненнаго собесѣдника Розстригина, Патріарха Игнатія съ престола «сведе, и положи на него черное платье, и отосла его въ Чюдовъ мо
«настырь подъ начало. На престолъ же возведепъ бысть Казанскій «Митрополитъ Гермогенъ», и проч.