«Князь высока стола додумаетца, a съ лихимъ думцею думаетъ, н ма«лаго стола лишенъ будетъ... He скотъ въ скотѣхъ коза, a не звѣрь во «звѣрехъ ежь, не рыба въ рыбахъ ракъ, не птица въ птицахъ пото«пырь, a не мужъ въ мужехъ, кѣмъ своя жена владѣетъ. Дивѣе дива, «кто поимаетъ жену злообразну прибытка ради. Нѣкогда же видѣхъ л;ену «злообразну приничюще къ зерцалу и мажущися румянцемъ, и рѣхъ ей: «не зри въ зерцало, видѣвше лѣпость лица своего, зане большую пе
«чаль пріимеши себѣ... Злая жena бьема бѣсится, a кротима высится; «въ богатствѣ гордится, a въ убожествѣ иііыхъ осужаетъ. Что есть жена «зла? Гостішца неусыпаемая, купница бѣсовская, мірскы мятеаіь, ослѣп«леиіе уму, во церкви бѣсовская мытница, поборница грѣху, засада спа«сенію. Аще который мужъ иметъ смотрити на красоту жены своея и «на ея ласковыя словеса, a дѣлъ ея не испытаетъ: то дай Богъ ему «трясцею болѣти.,. Речетъ Myaty: Господние мой, свѣте очію моею! азъ <на тя не могу зрѣти; eida глаголеши ми, тогда взираю на тя и обо
чумираю u воздрожатъ ми уды тела моего... Нѣсть на земли болши «женьскія злобы... Возвратимся на предняя словеса! Азъ бо, Княже Го«сподине, ни за море ходилъ, ни отъ Философъ научился, но быхъ яко
«падая пчела по различньшъ цвѣтомъ и совокупляя яко медвеный сотъ, «тако и азъ по многымъ книгамъ собирая сладость словесную и разумъ «совокупихъ яко мѣхъ воды морьскія, a не отъ своего разума, но отъ «Божіа промысла... Сіи словеса азъ Данилъ писахъ въ заточеніе на Бѣаѣозерѣ, и запечатавъ въ воску и пустихъ во озеро, и вземъ рыба «полфе, и ята бысть рыба рыбаремъ и принесени бысть ко Князю, и
«нача ея пороти, и узрѣ Князь сіе написаніе и повелѣ Данила свобосдити отъ горкаго заточенія... Уже бо престану глаголати, да не буду «яко ыѣхъ утелъ, роня богатество убогимъ... Яко жe бо птица учащаетъ «пѣсни своя, скоро возненавидима бываетъ... Рѣчь продолжна не добро
«продоллгепа паволока. Господи! дай жe Князю нашему силу Самсонову, «храбрость Александрову, Іосифовъ разумъ, мудрость Соломошо, кро«тость Давыдову, и умноаіи вся человѣкн подъ руку его. Лютѣ бѣсную«щемуся дати ножь, a лукавому власть; паче всего.ненавижь стороника «перетерялива». (Сообщено отъ Г. Калайдовича).
(49) «Татарове же Переславль Рязанскій взяша и огнемъ понігоша, «и волости повоеваша, a люди много посѣкоша и въ полонъ поведоша». Въ Никон. сказано, что они сожгли и городъ Дубокъ, и что Олегъ бѣжалъ на сю стороиу Оки.
(50) «Княгиня же Іуліаніа, видя мужа своего, Олгерда, послѣднее «дышуща, и зѣло печаловашеся о его спасеніи, и созва сыны своя, и
«отца своего духовиаго призва, Давида Архимандрита Печерскаго, и «увѣща своего мужа, и Боаііимъ поспѣшеніемъ сподоби его святаго кре«щенія... и. святою Схимою того украсивше... и по малѣхъ днехъ пре«ставися, и положиша тѣло его въ церкви Пресв. Богородицы въ Вилнѣ, «юже самъ созда. По семъ жe супружница его Іуліаніа преставися, и въ стой же церкви погрѣбоша тѣло ея... Бысть y Олгерда отъ первыя аіены
«5 сыновъ: Корибутъ, Скиригайло, Кирисайло, Свитригайло, Минигайло; «отъ вторыя жены 7 сыновъ: Андрей Полоцкій, Владиміръ Бѣльскій «(послѣ Кіевскій), Иванъ Острожскій, Яковъ (Ягайло), Легбенъ (Лугвѳ«пій) Волынскій, Василій Черторижскій, Оленко (Олелько) Кіевскій».
Стриковскій же называетъ сыновей первой Олгердовой супруги такъ: Владиміръ, Іоаннъ Зедзевитъ Подольскій, Симеонъ Лингвеній Мстиславскій, Вигунтъ, Андрей Полоцкій, Константинъ Чарторійскій, Ѳеодоръ Сав гуско; a сыиовей Іуліаніи: Ягайло-Владиславъ, Скиргайло-Казимиръ. Сви;і ригайло Болеславъ, Корибутъ-Димитрій, Димитрій, Вигунтъ-Василій.