«Архіеп. Макарій преждеписаннаго Инока Илію въ тѣ же мѣста и по«велѣ въ Чюдской земли разоряти ихъ обычаи, и женамъ ихъ власовъ «не постригати, и ризъ яко мертвечьихъ на главахъ и на рамѣхъ не «носить, и кудесы своя прокляти: таковъ бѣ обычай злый въ Чюди и «въ Ижерѣ и по всей Корельской земли... Апр. 11 основана бысть цер«ковь кам. Св. Георгія на Хутыни, и совершиша ю въ два лѣта о еди«номъ версѣ, но вельми чудно, яко таковы нѣсть въ Новогородской «земли: окольная стѣна имѣя угловъ 8, а двери 5, при Игуменѣ Ѳеодо«сіи; а прежде была церковь не на томъ мѣстѣ, кругла яко столпъ и не «широка, толико сажени единыя со олтаремъ внутри... А строитель «церкви Игуменъ Ѳеодосій, иже взятъ бысть изъ Іосифова монастыря; «а мастеры Тверскія земли: большему имя Ермола; а отъ дѣла дано «полсемдесятъ рублевъ, а весь запасъ и нарядъ домовой» (см. тамъ же).
Г. 1536. «Преложена бысть Псалтирь Толковая отъ Римскаго пи«санія и рѣчей на Руское писаніе и на Рускую рѣчь въ Вел. Новѣго«родѣ, повелѣніемъ Владыки Макарія, и совершенія достиже Окт. въ 15, «въ ней же и толковниковъ 6: Бруно Епископъ Гербипонскій, Іеронимъ «Пресвитерь старѣйшій Великія Церкви Римскія, и Августинъ отъ Ав«рикіи, Григорій Великій, Беда Пресвитеръ, и Кассіодоръ; преложи Ди«митрій, зовомый Толмачь, во старости маститѣ; аще и Схоластика себе «нарекъ, но Раввуни своему отъ всея души послужи Макарію, и ветхая «понови и наполни во истинну мѣру натканну и потрясну». (См. сей Псторіи Т. VII, примѣч. 340)... «Тое же весны прислалъ Князь Вели«кій въ Новгородъ своего сына Болярскаго и конюха Бунду, да Подъ«ячаго Ивана, и повелѣ пожни у всѣхъ монастырей отняти около всего «града и у церквей, и давати ихъ въ бразгу, что которая пожня стоитъ, «тѣмъ же монастыремъ и церковникомъ; а се учинилося по оклеветанно «нѣкоего безумна человѣка». (См. Архив. Ростов. Лѣт.).— «Обложили
«церк. кам. Бориса и Глѣба на старомъ мѣстѣ въ Плотинскомъ Концѣ «Мая въ 14, а старую разрушиша, а основанія съ земли не двигнуша,
«и совершиша ю о 5 версѣхъ въ 5 мѣсяцъ; а мастеровъ большихъ 20 «человѣкъ, и даша имъ 50 рублевъ и три; а строена двѣма улицы, За«польскою и Конюховою... Іюня 13 основана церк. кам. Похвала Бого«родицы на старомъ мѣстѣ о трехъ версѣхъ, повелѣніемъ Боголюбиваго «человѣка Аѳанасія Филиппова Новогородца съ Лубяницы; а мастеръ «Новогородецъ: имя ему Игнатій Сррсреея. Тое же осени поставили «мостъ новой въ Неревской Конецъ ко Свв. 40 Мученикомъ. Ноября 27, «въ первомъ часу ночи, бысть знаменіе въ лунѣ, и ста яко кровава, а «свѣтлаго мѣста яко меньше пятыя части» (см. тамъ же). Г. 1537: «Ар
«хіеп. Макарій ко Пасцѣ у Церкви Св. Софіи обложи сребром ь боль«шой Дейсусъ 13 иконъ и украси златомъ.—Тое же весны присланъ съ «Москвы въ Новгородъ Сынъ Болярской, храбръ воинъ, Вас. Мих. Туч«ковъ, на собраніе воинскаго чину; и слыша Владыка Макарій, яко «издѣтска сей Василій навыкъ Св. Писанія, и нача его благословляти
«на духовное дѣло: тайну Цареву, чадо, храни, а дѣла Божіп ясно на«пиши и чудеса Михаила блаженнаго, нарицаемаго Саллоса, жившаго «у Св. Троицы на Кнопки; прежде бо написана быша, но вельми про«сто: понеже бо тогда чедовѣцы въ Новѣгородѣ еще быша не искусни «въ писаніи. Сей же Василій ветхая понови и вельми чудно изложи, «храбрый воинъ, свѣтлое око, и всегда во Царскихъ домѣхъ живый, и «мягкая нося, и подружіе законно нмѣя, а велика разума сподобися. «Нача и соверши лѣта 7045, а мѣсяца и дній не вѣмъ: толико въ то «время садове плодоносніи вельми цвѣтоша, и всякій овощь на торжищи «продаяху, и только едино гроздіе еще отъ Святителя благословенія не