Двина ис того же лѣса потечеть, а идеть на полунощье и внидеть в море Варяжьское; ис того же лѣса потече Волга на въстокъ, и вътечеть семьюдесятъ жерелъ в море Хвалисьское. Тѣмже и из Руси можеть ити по Волзѣ в Болгары и въ Хвалисы, и на въстокъ доити въ жребий Симовъ, а по Двинѣ въ Варяги, изъ Варягъ до Рима, отъ Рима-жс и до племени Хамова. А Днѣпръ втечеть в Понетьское мо
ре 1) жереломъ, еже море словеть Руское, по немуже училъ святый Оньдрѣй 2), братъ Петровъ, якоже рѣша 3).
Оньдрѣю учащю въ Синопии и пришедшю ему в Корсунь, увѣдѣ, яко ис Корсуня 4) близь устье Днѣпрьское, и въсхотѣ поити в Римъ и пройде въ вустье Днѣпрьское, и оттоле поиде по Днѣпру горѣ, и по приключаю приде и ста подъ горами на березѣ. И заутра въставъ и рече к сущимъ с нимъ ученикомъ: „видите ли горы сия? яко на сихъ го
рахъ восияеть благодать Божья; имать градъ великъ быти и церкви многи Богъ въздвигнути имать“. И въшедъ на горы сія, благослови я, и постави крестъ, и помоливъся Богу, и сълѣзъ съ горы сея, идѣже послѣже бысть Киевъ, и поиде по Днѣпру горѣ 5). И приде въ Словѣни, и деже нынѣ Новъгородъ, и видѣ ту люди сущая, како есть обычай имъ, и како ся мыють, и хвощются, и удивися имъ. И иде въ Варяги, и приде в Римъ, и исповѣда, елико научи и елико виде, и рече имъ: „дивно видѣхъ въ землѣ Словеньстѣ идущю ми сѣмо; видѣхъ бани древены, и пережьгуть я рамяно, и совлокуться, и будуть нази, и облѣются квасомъ уснияномь, и возмуть на ся прутье младое, и бьють ся сами, и того ся добьють, едва слѣзуть лѣ живи, и облѣются водою студеною, и тако оживуть 6); и то творять по вся дни немучими ни
1) Понтъ-море, Черное море.
2) Мѣстное произношеніе вмени Андрей. 3) Какъ говорятъ.
4) Синопъ и Корсунь—греческія поселенія въ Крыму. 6) Вверхъ по Днѣпру.
6) Ироническое описаніе бани.
ре 1) жереломъ, еже море словеть Руское, по немуже училъ святый Оньдрѣй 2), братъ Петровъ, якоже рѣша 3).
Оньдрѣю учащю въ Синопии и пришедшю ему в Корсунь, увѣдѣ, яко ис Корсуня 4) близь устье Днѣпрьское, и въсхотѣ поити в Римъ и пройде въ вустье Днѣпрьское, и оттоле поиде по Днѣпру горѣ, и по приключаю приде и ста подъ горами на березѣ. И заутра въставъ и рече к сущимъ с нимъ ученикомъ: „видите ли горы сия? яко на сихъ го
рахъ восияеть благодать Божья; имать градъ великъ быти и церкви многи Богъ въздвигнути имать“. И въшедъ на горы сія, благослови я, и постави крестъ, и помоливъся Богу, и сълѣзъ съ горы сея, идѣже послѣже бысть Киевъ, и поиде по Днѣпру горѣ 5). И приде въ Словѣни, и деже нынѣ Новъгородъ, и видѣ ту люди сущая, како есть обычай имъ, и како ся мыють, и хвощются, и удивися имъ. И иде въ Варяги, и приде в Римъ, и исповѣда, елико научи и елико виде, и рече имъ: „дивно видѣхъ въ землѣ Словеньстѣ идущю ми сѣмо; видѣхъ бани древены, и пережьгуть я рамяно, и совлокуться, и будуть нази, и облѣются квасомъ уснияномь, и возмуть на ся прутье младое, и бьють ся сами, и того ся добьють, едва слѣзуть лѣ живи, и облѣются водою студеною, и тако оживуть 6); и то творять по вся дни немучими ни
1) Понтъ-море, Черное море.
2) Мѣстное произношеніе вмени Андрей. 3) Какъ говорятъ.
4) Синопъ и Корсунь—греческія поселенія въ Крыму. 6) Вверхъ по Днѣпру.
6) Ироническое описаніе бани.