семь собрваше кости, вложаху в судину малу и поставляху на столпѣ на путехъ, еже творять Вятичи и нынѣ. Си же творяху обычая Кривичи и прочии погании, не вѣдуще закона Божия, но творяще сами собѣ законъ.
Глаголеть Георгій (Амартолъ) въ лѣтописаньи: ибо коемуждо языку овѣмъ исписанъ законъ есть, другимъ же обы
чаи, зане законъ безаконьникомъ отечьствіе мнится (перечисляются законы и обычаи разныхъ народовъ). Мы же хрестіане, елико земль, иже вѣрують въ святую Троицю и въ едино крещенье, въ едину вѣру, законъ имамы единъ, елико во Христа крестихомся и во Христа облекохомся.
По сихъ же лѣтѣхъ, по смерти братьѣ сея, быша обидимы Древлями и инѣми околними, и наидоша я Козарѣ сѣдящая на горахъ сихъ в лѣсѣхъ, и рѣша Козари: „платите намъ дань“. Съдумавше-же Поляне и вдаша отъ дыма 1) мечь, и несоша Козари ко князю своему и къ старѣйшинамъ своимъ и рѣша имъ: „се налѣзохомъ дань нову“. Они же рѣша имъ: „откуду?“ они же рѣша: „въ лѣсѣ на горахъ, надъ рѣкою Днѣпрьскою“. Они же рѣша: „что суть въдали?“ Они же показаша мечь. И рѣша старци Козарьстии: „не
добра дань, княже! мы ся доискахомъ оружьемъ одиною стороною остромь, рекше саблями, а сихъ оружье обоюду остро,
рекше мечь; си имуть имати дань на насъ и на инѣхъ странахъ“. Се же сбысться все; не отъ своея воля рекоша, но отъ Божья повелѣнья. Яко и при Фаравонѣ цари Еюпетьстѣмъ, егда приведоша Моисѣя предъ Фаравона, и рѣша
старѣйшина Фараоня: сей хощетъ смирити область Еюпетьскую, якоже и бысть: погибоша Еюптяне отъ Моисѣя, а первое быша работающе имъ; тако и си владѣша, а послѣже самѣми владѣють; якоже и бысть, володѣють бо Козары Русьскии князи и до днешняго дне.


852. Вълѣто 6360, индикта 2) 15 день, наченшю Михаилу царствовати, нача ся прозывати Руская земля. О семь бо


1) Дымъ—жилье, домъ. 2) Періодъ вь 15 лѣтъ.