«убо яко благо нача, и мнѣ видѣвшу въ Божеств. Писаніи, како подо«баетъ наставникамъ покорятися безъ всякаго разсужденія, ему совѣта «ради духовнаго повинухся; онъ же восхитихся властію, нача совокуп«лятися въ дружбу подобно мірскимъ... Сильвестръ со Алексѣемъ содру«жися, и вмѣсто духовныхъ мірская начата совѣтовати и всѣхъ нашихъ
«Бояръ въ самовольство приводити, и честію мало васъ не съ нами «равняюще... и почали причитати къ вотчинамъ, ко градомъ и къ селомъ,
«еже дѣда нашего Уложеніемъ у васъ взимали, и тѣ вотчины вѣтру по«добно роздали непотребно... и единомышленника своего, К. Дм. Курля«тева, къ намъ въ Сигклитію припустили... и ни единыя власти не оста«виша, идѣ же своя угодники не поставиша... и власть отъ насъ отъ«яша... Намъ лее аки младенцамъ пребывающимъ... И по сему противу «разуму, еще восхотѣхомъ бы въ совершенномъ возрастѣ младенцемъ «быти... Аки плѣнника всадивъ въ судно, везяху мене съ малѣйшими «людми сквозѣ невѣрну землю... Мнѣ же, яко Владыкамъ быти случается, «немощію одержиму бывшу, тогда еже отъ тебя наридаемые доброхоты «яко пьяни восшаташася съ Попомъ Сильвестромъ и начальникомъ ва«шимъ Алексѣемъ... и хотѣша воцарити К. Владиміра, младенца жь на«шего подобно Ироду погубит.. Попу же и Алексѣю оттолѣ не престаю«щимъ злая, на доброхотныхъ намъ гоненія умышляюще, Князю же Во«лодимеру во всемъ его хотѣніе удерживающе, и нашу Царицу Анаста«сію уподобляюще нечестивымъ Царицамъ; чадъ же нашихъ ниже помя«нути могоша. Егда же собака, измѣнникъ старой, Ростовской Князь «Семенъ, иже по нашей милости, а не по своему досужству сподобленъ «быти отъ насъ Сигклитства, Литовскимъ Посломъ, Станиславу да Воину, «нашу думу изнесе, насъ укоряя и нашу Царицу, и мы еще милостиво «казнь свою надъ нимъ учинили, и послѣ того Попъ Сильвестръ съ вами :,гцалъ того собаку въ великомъ бреженіи держати... и всѣмъ измѣн
іомъ благо время учинися; намъ же оттолѣ въ большемъ утѣсненіи
бывающимъ, отъ нихъ же во единомъ и ты былъ еси, еже съ Кур«лятевымъ хотѣсте насъ судити про Сицкого... Молитвы же убо и пре
«хожденія по Святымъ Мѣстамъ, сія вся вашимъ лукавымъ умышле«ніемъ отъ насъ взяшася; о врачествѣ же и хитрости своего ради здра«вія ниже помянута тогда бяше», и проч. Сіе послѣднее обвиненіе доказываетъ, что бывшіе любимцы не совѣтовали Царю лечиться безъ нужды.
(16) Тамъ же: «Аще и порфиру ношу, но обаче вѣмъ cie, яко по «всему подобенъ всѣмъ человѣкомъ: обложенъ еемь по естеству, а не «яко же мудрствуете, яко же выше естества велите быти мнѣ». Въ дру«гомъ мѣстѣ: «Не мни мя разумомъ младенствующа, яко же начальницы
«ваши, Сильвестръ и Алексѣй, глаголаху, ниже дѣтскими страшилы устра«шати, яко же прежде». (17) См. Курбскаго.
(18) Іоаннъ пишетъ къ Курбскому: «Попу Сильвестру ничего зла «не сотворихъ: а еже убо мірскимъ яже подъ властію нашею сущимъ, «симъ убо по ихъ измѣнѣ тако и сотворихомъ. И сперва же убо казнію «конечною ни единому коснухомся». Далѣе см. Курбскаго.
(19) Въ Послужномъ Спискѣ Боярскомъ 1561 г. Адашевъ означенъ убылымѵ. это слово заставило бы насъ думать, что Адашевъ убитъ; но Курбскій, какъ врагъ Іоанновъ, не утаилъ бы сего злодѣйства. Напротивъ того онъ пишетъ: «Повелѣ (Царь) свести его изъ Феллина въ Юрь«евъ, и держанъ бысть подъ стражею, и по двухъ мѣсяцахъ въ недугъ «огненный впадѳ; исповѣдався и взявъ Святыя Христа Бога нашего