пастиме задніх. Буйне зростання культури, прихід до справи культурного й політичного будівництва як найширших мас, розвій індустрії (яка могутня тема - Дніпрельстан!) - ось живий матеріял майбутнього філь
му. Закурені димарі заподів, що рясно вкривають і ще рясніше вкриватимуть степи України, це така сама натура для кадрів фільму, як і біляві голови дітлашні, що нахилилися над букварем у якійсь ма
ленькій сільській школі. Потрібен митець, що звяже в мЩну й насичену життям стрічку окремі шматки життя сучасної України. Де він? Невже Україна не дасть його? Але замало робити підрахунки. Так
само потрібний фільм про недавно героїчне минуле Революції. Багато з творців її пішло в могилу, але є ще лави незламних борців, які допоможуть зробити правдивий, не хитромудрий, щирий фільм про заро
дження і вибух Жовтня. Хіба Джона Рида «Десять днів, що потрясли світом» - не епопея Жовтня, бурхлива, бунтівнича епопея, що може бути і буде вті
лена на екрані? Хіба революційний вибух Київського арсеналу, перший вибух Жов
тневої Революції наУкраїні, - не скарб для сценариста й кіно-режисера? Ось два фільми, що їх до Десятої Річниці мусить створити україн
ська кінематографія: фільм про будівництво і фільм про повстання.
До роботи треба взятися, не гаючи часу. Адже зняти фільм, зняти старанно, уважно і ретельно, - для цього потрібно багато часу, сил і коштів. Треба пе
ревести велику підготовну роботу: збирання матеріялів для сценарія, опрацьовання і обміркування його, підшукування людей, що фільм робитимуть, і безліч иншої роботи. Ввесь рік, од девятої річниці до десятої, йтиме в напруженій і дбайливій роботі.
Режисер Чардинін закінчує на Одеській кіно фабриці ставити велику історичну картину Тарас Трясило“ (Україна XVII віку).
Сценарій написав В. Радиш за поемою В. Сосюри. На фотографїі - Тарас та Марина (арт. Бучма та арт. Ужвій)