До справи нового районування

(Реорганізація крайвідділів ВУФКУ)
Щоб довести необхідність реорганізації існуючих відділів у менші одиниці, ніж вони були досі, треба лише звернути увагу на два моменти: 1) на те становище, що в ньому відділи перебувають тепер, цеб
то ту територію, що вони охоплюють, та кількість екранів, що припадають на їхню долю, щоб обслу
говувати, та 2) на той поступовий зріст нашої кіносітки, що за ним крайові відділи не встигають поспішати.
За останні 10 місяців, цеб-то з 1/X 25 р. по 1/ХІІ 26 р. на території УСРР відкрилося 540 нових екранів, коли ще взяти до уваги, що процес розвитку кіносітки лише починаються, то цілком природньо, що треба скоротити крайовим відділам їхню територію роботи, щоб вони могли будувати свою роботу не в широчінь, а в глиб.
Перейдемо тепер до розгляду того становища, що в ньому крайвідділи знаходяться тепер.
На території УСРР тепер працюй 5 крайових відділів.
1) Харківський, що об єднує 8 округ з населенням 5.636.800 ч., обслуговує 225 екранів.
2) Київський об’єднує 13 округ з населенням 8.358.500 ч., обслуговує 274 екрани.
3) Одеський об’єднує 11 округ з населенням 5.526.700 ч., обслуговує 202 екрани.
4) Донецький об’єднує 5 округ з населенням 2.474.100 ч., обслуговує 222 екрани.
5) Катеринославський об єднує 5 округ з населенням 2.930.600 ч., обслуговує 128 екранів.
Чи слід доводити, що 13 округ Київського відділу або 11 Одеського не можливо не тільки обслуговувати, але й оком охопити. Крім цього можна переконатися, що завдяки такій широкій території, що
«Вибух» Внизу: робітник Ларіонов мав «невеличке непорозуміння» з штайгером. На крик прибіг інженір. Угорі: на інженірову кватирю прийшла робітниця. Інженір не хоче гаяти часу.
Перший варіянт, що збу
дований на 6-ти відділах, виглядатиме так:
Утворюється новий один відділ, що скла
датиметься з 8 округ - 4-х ві
дібраних від Київського й
4-х Одеського
її охоплюють ці відділи, у них кіно-сітку дуже слабо розвинено.
Ми можемо не брати за приклад Донецьких округ, що на кожну з них припадає по 44 екрани, але коли ми візьмемо навіть округи Катеринославського відділу, як щось пересічне, де на кожну округу припадає лише 25 екранів, то й те ми матимемо недороз
винену сітку кіно, не кажучи вже про Одеський та Київський відділи, де припадає на округу у першого відділу по 18 екранів та 21 у другого.
Тут ми щільно підходимо до питання про потребу реорганізації крайових відділів. Але як це зробити? Чи відірвати частину округ у перевантажених відді
лів і приєднати їх до відділів, що мають лише по 5 округ, або збудувати цілком нові крайові відділи.
Автор цих рядків схиляється за нові відділи. Було-б цілком природньо, коли-б можна було утворити відділи 3 4-х - 5-ти округ, але беручи на увагу, що це може лягти великим накладним видат
ком, а крім того бракуватиме потрібної КІЛЬКО
СТи досвідчених
робітників, то слід зупинитися на утворенні ще
одного або двох відділів, цеб - то разом буде - 6 - 7.
Цю думку й подається на об
говорення у двох варіянтах.