Реклама в кіно

Безліч барвистих плакатів і листівок квічають вулиці сучасного міста. Цілі сторінки журналів і газет виповнені найрозмаїтішими типами рекламного майстерства. Найменша галузь людської діяльности рекламує себе. Це в нас, де реклама щойно починає роз
виватися, а в країнах Західньої Европи та в Америці міста потопають в рекламі. Вона там використовує всі новітні здобутки науки й техніки з оптики, електрики та акустики. Америка на рекламу витрачає що
року близько 2 мільярди карбованців, - це дві третини державного бюджету СРСР. Відсотково не на багато менше витрачає й Англія, Франція та инші проми
слові країни Европи. В Західній Европі та в Америці реклама стала об’єктом наукових студій і має чис
ленну літературу, що вияснює її природу і показуй їй шляхи для досягнення мети. В Німеччині справу реклами трактують як галузь прикладної психології, й над нею працюють поважні наукові сили при спеціяльних психологічних інститутах. Такої ваги набрала реклама в сучаснім життю.
Нам можуть заперечити. Ми навіть певні й почуваємо, як багато з посмішкою промовлять на нашу тираду: для чого про це писати, - реклама - дитина
капіталістичного устрою, саме його анархічного характеру виробництва й розподілу продукції, а за на
ших радянських умов вона зайва. В цій справі даємо слово уривкові з передмови редакції до брошури про рекламу інжен. Мануйлова *): «Можна-б подумати, що
за монополії наших трестів в справі виробництва й розподілу споживчих продуктів реклама не потрібна. На правду-ж, бодай з першого ліпшого числа газети, можна легко переконатися в тім, що саме великі підприємства, трести й банки найчастіше вживають реклами. Отже факт рекламування за наших умов годі заперечити».
Звичайно, з цим аргументом можна посперечатися, і сперечаються. І в нас, і в капіталістичних країнах точаться дебати про доцільність реклами. Та життя не зважає на їх, а життєві факти ми вважаємо за найкращий доказ, тому замісць дебатувати, краще пого
ворім, - що таке реклама, до чого вона прагне та як найкраще її провадити.
Що Є реклама?
*) „Психология рекламы ескизи в обработке инжен. Ма
нуйлова. Москва. 1925 г.
«Кіра Кіраліна» - Танець в диких горах Балкан