«вѣтреня. Егда ляжеши на мягкыхъ постеляхъ подъ еобольими одѣялы «а мене помяни подъ единымъ платомъ лежаща и зимою умираюгца, «и каплями дождевными яко стрѣлами сердце пронизающе. Да не буди, «Княже, рука твоя согбена на поданіе убогимъ: ни чашею бо моря рос«черпати, ни нашимъ иманіемъ твоего дому истощити; яко же бо не«водъ не удержитъ воды, но точію едны рыбы: тако и ты, Княже, нѳ
«воздержи злата и сребра, но раздай людемъ. Паволока, испещренна «многими шелки, красно лице являеть: тако и Князь многыми людми «честенъ и славенъ по всѣмъ странамъ... Яко же похвалися Езикѣи «Царь посломъ Царя Вавилоньскаго, и показаша имъ множество сребра «и злата; они же рѣша ему: нашъ Царь богатѣе тебя, не множествоигь
«злата, но множествомъ вой: зане же мужи злато добудутъ, a златомъ «людей не добыти. Яко же рече Святославъ Князь (сыпъ) Игоревъ, «идый на Царя съ малою дружиною, и рече имъ: братіе! памъ ли отъ прада (Царяграда) поіинути, или граду отъ нась плѣнену быти? яко ѵже Богъ повелитъ, тако u будетъъ (сихъ словъ нѣтъ въ спискахъ Несторовой лѣтописи, намъ извѣстныхъ): «поасенетъ бо единъ сто, я отъ «ста двигнется тысяща; надѣяся на Господа, яко гора Сіонъ не подви«жется во вѣкы» (не уже ли и это сказалъ Святополкъ язычникъ?).
«Дивья за буяномъ кони паствити, a за добрымъ Княземъ воевати; мно«гажды бо безнарядіемъ полцы погибаютъ. Видѣхъ великъ звѣрь, a главы «не имѣетъ: тако и добрыя полкы безъ добраго Князя погибають. Гусли
«бо строятся персты, a тѣло основается жилами. a дубъ крѣпится множествомъ коренія, тако и градъ нашъ крѣпится твоею державою: зане «Князь шедръ отецъ есть всѣмъ; слузи бо мнози отца в матери лиша«ются и къ нему прибѣгаютъ. Добру бо господину служа, дослужиться «свободы; a злу господину служа, дослужиться большіа работы. Зане «Князь шедръ, аки рѣка безъ береговъ текуще всквозѣ дубравы, напа«яюще не только человѣцы, но и скоти и вся звѣри; a Князь скупъ аки «рѣка, великъ брегъ имущь каменны: не лзя пити, ни коня напоити. A «Бояринъ щедръ аки кладезь сладокъ, a скупъ Бояринъ аки кладезь со«лонъ. He имѣй себѣ двора близъ Княжа двора; не держи села близъ «Княжа села; Тіунъ бо его яко огнь трепетицею (тряпицею?) накла«денъ, a рядовичи его яко искры; аще отъ огня устережешися, но отъ
«искры не можешь устрещися жженія (можетъ быть: не можешь устрещи съжженге) портъ. Княже, Господине мой! не лиши хлѣба нища «мудра, ни вознеси до облакъ богатаго безумна: нищь бо мудръ яко
«злато въ калнѣ сосудѣ, a богатъ красенъ-несмысленъ, то аки паволо«читое зголовье, соломы наткано. Господине мой! не зри внѣшняя моя,
<шо зри внутренняа: азъ бо одѣяніемъ есмь скуденъ, но разумомъ оби«ленъ; юнъ возрастъ имѣю, a старъ смысломъ; быхъ мыслію яко орелъ спаряй по воздуху. По постави сосуды скуделъничи подъ потокъ капля «языка моего, да накаплють ти сладчайши меду словеса устъ моихъ... «Мужа бо мудра посылай, иало ему кажи (скажи); a безумна посылай,
«самъ не лѣнися по немъ итти. Очи бо мудрыхъ желаютъ благыхъ, a «безумнаго (очи желаютъ) дому пировнаго... Безумныхъ ни орютъ, ни «сѣютъ, ни въ житницы собираютъ, но сами ся рождаютъ... ни мертвеца «разсмѣшити (не льзя); ни безумна наказати. Коли пожретъ синица орла, «коли каменіе воспловетъ по водѣ, коли свинія почнетъ на бѣлку лаяти, «тогда безумиый уму научится... He видалъ есми неба польстяна, ыи «звѣздъ лутовяныхъ, ни безумна мудрость глаголюща... Княже мой Го
«сподине! не море топитъ корабли, но вѣтрл; a не огнь творитъ разже«ніе желѣзу, но надыманіе мѣшное: тако жe и Князь не самъ впадаѳть «во многіе въ вещи злыя, но думцы вводятъ; з добрымъ бо думцею