ЛЕОН МУСІНАК У КИЇВІ

Під час жовтневих сват Київ одвідав тов. Леон Мусінак - відомий французький мистецький критик, член французької компартії, керівник мистецького відділу центрального органу фран
цузької компартії „Юманіте і представник французької секції Міжробдопу на Жовтневі Свята в СРСР.
Тов Л. Мусінак - видатний авторитет в справах мистецтва. До голосу його прислухаються всі передові й революційні ми
стецькі робітники Західньої Европи. Особливо визначається Л. Мусінак в справах кінематографії, що зобов’язана йому низкою цінних статтів на шпальтах так „Юманіте“, як і спеціаль
ної, незалежної кіно-преси, а також книжкою - „La naissance du Ci
minia, („Народження Кіно ), що стала настольною для кожного поступового кіно-робітника.
Приїзд т. Л. Мусінака до Київа тісно звязаний не тільки з дорученням французьких робітників передати палке привітання робітникам та селянам СРСР, але й з бажанням докладніше ознайомитися з досягненнями української радянської кінемато
графії. Цьому ознайомленню й присвятив більшість свого часу т. Л. Мусінак під час свого перебування в Київі.
5-го листопада увечері тов. Л. Мусінак відвідав урочисте засідання Пленуму Київської Міськради, яка обрала його почесним членом своєї президії й з захопленням зустріла його палке привітання, передане від імени французької компартії, французьких робітників та закордонних робітничих делегацій, що приїхали до СРСР на Жовтневі свята.
Наприкінці цього засідання було продемонстровано останню випущену картину ВУФКУ ,3венигора“ - роботи режисера
О. Довженка та оператора Б. Завелева. Це було перше знайомство тов. Л. Мусінака з продукцією української кінематографії. „Звенигора* справила на тов. Мусінака сильне вражіння. „Це гарна продукція - сказав наш дорогий гість і товариш... Картину добре задумано. Фільм скомпоновано стисло, його гарно збудовано й подано. В особі тов. О. Довженка ви маєте молодого талановитого режисера, що позбавлений забобонів, звязаних з театральними поставами й вміє кінематографічно думати й бу
дувати свій твір. Це тим важливіше, що, на мою думку, майбутнє світової кінематоргафії, як мистецтва й знаряддя для під
несення культурно-мистецького рівня широких мас, власне в Союзі Радянських Соціялістичних Республік. Тільки тут, у Радянському Союзі, утворилися такі умови, коли можливий буйний розвиток кінематографії і розцвіт її“.
іі 6-го листопаду тов. Мусінак відбув довгу нараду з відповідальними співробітниками ВУФКУ, які докладно ознайомили ного з організацією та досягненнями української радянської кінематографії. Т. Мусінак визнав, що організаційна структура україн
ської радянської кінематографії дає підстави мати певність, що технічно та мистецьки українська кінематографія найближчими роками значно посунеться вперед. Те, що радянська кіно-про
мпсловість сконцентрована в руках держави, забезпечує Тії могутній розвиток, який дасть широким масам не тільки високо
художню кіно-продукцію, але головне, ідеологічно видержану на засадах ленінізму. Тов. Л. Мусінак певний, що за кілька років на закордонному ринкові радянська кінематографія матиме
тільки одного конкурен
та - американську кінема
тографію, але остаточна перемога серед широких мас безперечно буде за радфільмом.
Наприкінці наш гість просив як-найдокладніше в майбутньому інформу
вати його про роботу ВУФКУ, щоб він міг в прихильній до Радсоюзу пресі та серед фахівців знайомити широкі кола французького громадянства. Зокрема тов. Мусі
нак з великою охотою візьметься організувати у Парижі громадські перегляди картин ВУФКУ.
Останнє побачення з тов. Л. Мусінаком відбу
лося у понеділок ранком, 7-го листопаду. Тов Мусінак висловив пєеність, що звязок поступових кі
но - робітників Заходу з ВУФКУ все міцнішатиме й що радянська кінемато
графія виконає покладені на неї культурні завдання.
С. Драгоманів
Леон Мусінак.
Сидять з ліва на право: О. Шуб, С. Драгоманіе, Гарбер. Л. Мусінак, А. Гатов і В. Ярошенко.