КІНО АПАРАТ У КОПАЛЬНЯХ

Крім апаратів, штативів, касет, юпітерів, прожекторів та инших щоденних наших атрибутів, сьогодні ми при
орані в брудні брезентові костюми, одягнені на голе тіло, і в кожного свій „юпітер - шахтарська лямпа.
Бували ми з апаратами по всіх усюдах: і на дахах, і на димарях, над поїздами, над автобусами, в долинах і в клітці з тиграми, але під землею - вперше.
І коли нас усіх жбурляло на 130 сажневу глибину, в морок, в вузькі проходи, в царство вугілля та важ
кої праці, - ми усвідомили свою нікчемність, намагалися не заважати й не даватися іце раз на очі робітникові.
Знімати в копальнях - річ складна. Доводиться плазувати на животі до місця „забою з апаратами. Пла
видобуваючи „чорне золото - вугілля, за неймовірно важких yмов тa з надзвичайним трудом.
Усіх, хто мало цінує, мало поважає робітника, хто протестує проти влади цього робітника, - всіх хоча-б на ці вісім годин під землю!
Стомлені, чорні як вугіль, мокрі від поту та відводи, що густо просочується крізь стелю та стіни, - ми підіймаємось на поверхню.
Цейтлін
зувати не менше, від чверті! кілометра, у вуглянім поросі, у вогкості, серед уламків каменю то-що.
Години зо три йде на установлення апарату, ще дві на установлення світла та дві хвилини на знімання.
Ми сидимо під землею десять годин сливе іцо-дня. За ці нескінченно довгі години ми живемо иншим
життям, повним несподіванок, тривог, небезпек, віч-навіч із робітником, що віддає вісім годин життя на добу,
1) Типи донбасівських шахтарів. 2) Оператор іде знімати. 3) Знимання домни. 4) Відкатують ваго
нетки з рудою, 5) Шахтарська лямпочка.