„Кіно — це найважливіше для нас мистецтво“

ЛЕНІН

№ 8 (20)

Травень, 1927 року

№ 8 (20)

ЗМІСТ. В. Сніжин... Вірш, О. Шуб... „Перше травня , Е. Ге... „Травневі шляхи , В. Данькевич... „Будують , І. Сип... „Кіно й преса , Д. Тась... Молодість на екрані , Л. Нежданів... Народження Дніпрельстану , А. Швидлер.......Про цемент і целулойд , Евген Деслав... „Новини Франції , А. Альф... „Екран Москви , М. Ірчан.... Чарлі Чаплін , Кадри Заходу.
Художні роботи В. Девятніна та Ю. Кривдіна.

ПЕРШЕ ТРАВНЯ!

Сьогодні свято інтернаціональної едности робітників всього світу. Сьогодні світовий пролетаріат демонструє свої сили для класової боротьби. Раніш гаслами 1-го Травня були гасла боротьби за 8-ми годинний робочий день, за часткові вимоги ро
бітництва. Тепер - в обставинах світової революції Першетравнева демонстрація визначає вже підготовку до боротьби за знищення капіталізму, до боротьби за остаточну перемогу пролетаріату, до останньої, рішучої боротьби за соціялізм.
На цьому значінні цього 1-го Травня ми повинні зосередити увагу робітництва нашої країни, - на необхідності бути завжди готовими до інтернаціональної підтримки світової рево
люції. Стрижнем всієї нашої роботи, особливо культосвітньої, нашої постійної роботи повинно бути підтримування, виховуванння та поглиблення в масах оцих першетравневих інтернаціональних настроїв та свідомосте.
Кіно має для цього величезні можливості, що ми їх в достатній мірі ще не використали. Буржуазія в капіталістичних країнах з великою умілістю виховує в масах потрібні для неї та для капіталістичного устрою погляди та настрої. Ми ще цього не досить навчилися. Треба доминатися, щоби 1-ше Травня напередодні 10-х роковин Жовтня дало певний ухил всій нашій роботі, роботі нашого кіно - в цьому напрямку.
Світова революція тісно пов’язана з колоніяльним національно-визвольним рухом. Питання світової революції тепер майже розв язується в Китаї, в тій величезній героїчній боротьбі, що її протягом де-кількох років провадять багатомільйонні китайські маси з чужоземною та своєю буржуазією. Ми в кіно майже зовсім не показуємо нашим масам цього великого найважливішого поділу боротьби за світову революцію. Китай, боротьба в колоніях - повинні посісти в наших картинах відповідне місце.
Перше Травня - свято бойової готовности пролетаріяту. Ми в нашій країні через попередню боротьбу та через наші госпо
дарчі досягнення добилися довгого тимчасового миру з нашими ворогами, здобули можливість займатися мирним господарчим будівництвом.
Але-ж це оточенння мирного будівництва криє в собі небезпеку виховати в масах нашої країни мирні настрої. Нам не
обхідно зкерувати нашу роботу, щоб підтримати бойовий дух у масах. Треба ще частіше, ніж то досі робилося, відбивати на наших фільмах героїзм революції, героїзм славетньої попередньої боротьби. Треба на цьому виховувати молоде покоління,

ЖУРНАЛ УКРАЇНСЬКОЇ КІНЕМАТОГРАФІЇ

що безпосередньо в попередній боротьби участи брало Дурниця, що горожанська війна ти революція вже набридли на кар
тинах! З більшою глибиною та з більшою художністю треба продовжувати виховування мас на героїзмі революції.
Перше Травня - протест проти імперіялістичної війни. Ще ніколи небезпека війни так низько не висіла над світом, як в останній час. Англійські ноти, наради в Женеві, провокації в Китаї - все це, очевидно, підготовка до світової війни, не тільки до нападу на нас. Треба в нашій роботі, - а кіно має для цього повну можливість, - виховувати в масах огиду до війни, пока
зати весь жах її, треба показати всю ту скажену підготовку до війни, що її провадить світовий імперіалізм під прикриттям балачок за мир.
Найкращою гарантією проти війни є наша військова підготовка. Зосереджувати увагу нашої громадськосте на справі за
хисту Республіки, виховувати любов до Червоної Армії, - такі першечергові завдання кіно.
Очі пролетаріяту всього світу в цей день 1-го Травня будуть направлені до нашої країни, де на фронті господарчого будівництва споруджується соціялістична цитадель проти світового імперіялізму, де будується нове соціялістичне суспільство.
Питання будівництва соціалізму поки що знайшли собі надзвичайно плохенький відбиток в роботі кіно, в наших картинах. Сюди, в бік демонстрування соціалістичного будівництва, треба до 10-х роковин вільного 1-го Травня дати твердий ухил нашій роботі. Питання індустріалізації, перебудови сільського го
сподарства, режиму ощадносте, будівництва кооперації, - ось чим повинно зайнятись кіно.
1-ше Травня цього року має пройти під гаслом мобілізації громадськосте до 10-го роковин Жовтня. Наші досягнення за десять років революції, наші величезні, нечувані перемоги, самий факт нашого десятирічного існування наперекір всім во
рожим віщуванням повинно на великому полотнищі засняти наше кіно. 1 зробити це не тільки для нас, але-ж головним чином для демонстрування цього перед усім світом.
Перше Травня напередодні 10-х роковин Жовтня - повинно дати та дасть певний напрямок нашому кіно, твердо скерує його в бік служіння загальним інтересам робітничої класи та світової революції, в бік допомоги здійснення бойових гасел 1-го Травня, - здійснення світового Жовтня.

О. Шуб