НА ФАБРИЦІ ЗВУКУ

Знимання „німого фільму, як відомо, річ дуже галаслива: свист, команди через рупори, розмови артистів, „плювання прожекторів, монтаж декорацій зі стуком молотів, шипінням пил та іншими
неодмінними атрибутами - отаке оточення, що в ньому відбувається знимання фільмів, що ми їх звикли бачити на екрані.
Цілком інакше повинно бути в павільйоні, де знимають звуковий фільм. Там повинна бути найбільша тиша і єдині звуки, що мають право лунати - це ті, що мають бути записані на плівку. Кожний сторонній звук, посилений відповідним чином, може тільки попсувати плівку, а значить і звуковий фільм.
Знимання звукових фільмів широко поставлено в Америці, де, як відомо, недавно побудовано фабрику звукових фільмів фірми Фокс і де такі-ж фільми ставить фірма Парамоунт.
Перша річ, що дивує одвідувача на фабриці звукового фільму, є міцно освітлений „плац , де працюють артисти Це яскраве світло походить від великих ламп нагрівання на спеціальних рефлекторах. Ці лампи дають багато тепла, що його важко було-б, коли-б на фабриці не було спеціальних апаратів, шо охолоджують і підтримують нормальну температуру.
Над головами артистів поза полем зору „батарей з камерами підвішено мікрофони, що чутливо реагують на найелабші звуки голосів артистів і передають ці звуки „посилювачам та „записувачам .
Недалеко від плацу, де працюють артисти, - дві чудернацькі металеві істоти, подібні до „танків , що повзуть на гніздо кулеметів серед колючого дроту. їх таки дійсно, на жаргоні кіно-артистів Голівуду, називають танками, але не за їхній зовнішній вигляд, а за спосіб, за яким вони пересуваються.
В „танках стоять камери, тоб-то кіно-апарати. їх збудовано з відповід
ного матеріалу, що не пропускає звуку, щоб шум камери не дійшов до мікрофонів В одній зі стін „танку зроблено вікно з подвійним шклом, за цим вікном оператор працює з своїм апаратом Дотепний механізм підтримує ритм знимання в цілковитій згоді з реєстраторами звуку, розташованими в іншому місці будинку. Оператори носять телефонні наушники, що допомагають їм відгукатись на інструкції лю
дини, що сидить коло „командного столу .
Ні „командному столі змонтовано лампи різних кольорів, „припинювачі та телефон для звязку. Оператор в по
стійному звязку з кожною частиною механізму, що реєструє продукцію, і може давати інструкції цим частинам за допомогою світляних сигналів.
Поза полем знимання, але так, щоб з неї можна було все бачити через вікно з подвійним шклом, розташовано
„камеру споріднености . В ній сидить технік, якому доручено контролювати „обсяг та „модуляції зареєстрованих голосів. Гучномовець дає- йому можли
вість чути все, що говорять на кону, і коли артист говорить надто голосно або високим тоном, чи навпаки, технік відповідно регулює посилювання.
Інший орган в послідовності механізмів, що сінхронізують звуки та фо
тографію це - „реєстраційна камера , де голоси записуїрть на диск або на фільм.
Цей орган - серце всієї системи, бо саме тут фотоелектричні клітини, чутливі до світла, перетворюють слабі ко
ливання електричних хвиль, що їх по
силають мікрофони, на тонкі лінії р зної]
інтенсивности і записують їх на фільм. Пізніше, коли копії фільму проходитимуть через проекційні апарати театрів, ці тонкі рисочки перетворюватимуть світляні промені на слова, що їх посилюватимуть в свою чергу гучномовці, розташовані за екраном.
Заля посилювання в принципі є єдиноючастиною реалізаціиного механізму, шопрацює автоматично. Залю заповнено си
лою коштовного приладдя та струменту, що його спроектували та збудували ви
сококваліфіковані вчені Америки. Перед тим, як реєструвати якусь сцену, інже
нір фахівець регулює складну машину, після чого вона працює автоматично, а
оператор „комадного столу тільки міняє посилювання в залежності від потреб „знимання звуків .
Померой, фахівець Парамоунту в справах звукового фільму, цілковито звязав у часі або, як кажуть, „сінхронізував для роботи в павільйоні апарати для знимання фотографії та апарати для зни
мання звуків, що їх відокремлено товстими стінами.
Для кожного шматка фільму, що проходить через апарат за об єктивом фото
камери, є відповідний шматок фільму із записаним звуком в залі для реєстрації звуку. Вони повинні цілком відповідати один одному в часі, бо коли-б один з апаратів збився з регулювання, то звуки не відповідали-б рухам та грі артистів
Цей точний сінхронізм додержують під час знимання, як і під час демонстрування фільму на екрані.
Фірма Парамоунт в найближчому сезоні
має випустити сорок звукових фільмів.
1) Артистка Мері Бріан під мікрофоном.
2) Фахівці регулюють мікрофон та освітлення перед вниманиям.
3) Оператор у „танку за товстим шклом.
4) Командувач перед „командним столом слухає й бачить все у повній тиші. Він посилає накази через світляні сигнали.
5) „Сінхромзаційний стгл“ регулює силу звуку й може з дзичання мухи зробити рев слона.