ЗА КУЛЬТУРНЕ ФОЙЄ!

Що-року збільшується мережа держкінотеатрів, зростають кадри постійних кіно-глядачів, що регулярно відвідують кінотеатри, вбачаючи в цьому не лише можливість перегляду фільму, але й певний відпочинок.
Умови-ж відвідування наших театрів, особливо очікування початку сеансу (до-речі, початок сеансу регламентовано зде
більшого лише на папері й часто-густо демонстрування картини розпочинається тоді, коли схоче зав), в більшості надто погані: фойє театрів малі, не скрізь устатковані (буває так, що сісти немає де), брудно, люди товпляться, подекуди є й хуліганство. Все це частково відштовхує кіно-відвідувача від кіно, такі умови не тільки не дають можливосте відпочити, очікуючи на початок сеансу, але навпаки - часто-густо примушують відвіду
вача переводити час, що залишається до початку сеансу, на вулиці або повертатись додому.
В справі-ж покращання стану фойє кіно-театрів у нас ще практично нічого не зроблено в той час, коли це має велику вагу, в той час, коли закордонні кіно-фірми приділяють багато уваги фойє, утворюючи там різні розваги, комфорт то - що, витрачаючи на це величезні кошти.
Нашим завданням на сьогоднішній день є перетворення в рямках можливосте наші фойє в такий спосіб, щоб кіно-глядачі мали змогу, очікуючи на початок сеансу, відпочивати та разом з цим культурно розважатись. А справа ця не так вже складна й не вимагає великих витрат.
Насамперед робітники ВУФКУ повинні подбати за певне устаткування приміщення фойє й налагодження в них відповід
них санітарних умов. Велику вагу також слід приділити адмістративному догляду, щоб обов язкові постанови Міськрад прак
тично переводились в життя, щоб кіно-відвідувач з пошаною ставився до кіно-театру, зокрема до фойє, як до громадського місце перебування.
Але насамперед треба подбати про влаштування в фойє кіно
театрів цілої низки
культурних розваг. Організацію таких розваг треба перевести в усіх кіно, ураховуючи, в якому районі міститься
театр, яки й розмір фойє, вимоги контингенту, шо відвідує оце КІНО, то-що.
Що-до засобів культрозваг, то ми маємо їх два гатунки: ті, що їх можна використовувати скрізь, і ті, шо потребують великих при
міщень і через це не скрізь можу гь бути влаштовані. Такі розваги, як музичний ансамбль, стрілецькі тири (елек
тричні), гри, що вимагають пересування (пінг-понг) можна використовувати лише в невеликій кількості кіно, що мають ве
ликі приміщення під фойє. Здебільшого - це наші першоекранні театри.
Проте така річ, як радіо, що ним,безумовно, цікавиться кожний працюючий, - легко й корисно можна використати в кож
ному кіно, як засіб культ-розваги, але за умови, що голосномовець буде нормально й чітко працювати й за ним буде певний догляд
Шахи, шашки, література, журнали, переведення лекцій та бесід - ось ті основні види культурних розваг, що їх можна без великих витрат влаштовувати в кожному кіно-театрі, й що за їх допомогою збільшиться кількість глядачів у кіно.
Всі види культ-розваг можуть бути корисно використані лише за певної уваги до цієї справи з боку наших громадських організацій, ТДРК та комсомолу. Треба неодмінно, щоб осередки ТДРК взялись за влаштовування в фойє театрів „ку
точків ТДРК“, через які можна провадити величезну роботу (пояснення процесів кіно виробництва, консультація фото-ама
торства, читання лібрето для тих, що побажають ознайомитись зі змістом фільму, то-що).
Звичайно, велику ролю в справі культ-розваг мусить відограти уважне ставлення до них з боку службовців кіно. ВУФКУ потрібно подбати за певне виховування службовців, бо тепе
рішнє ставлення персоналу кіно до одвідувачіз аж надто погане.
Треба також згадати про наші буфети, що є в кіно. В біль
шості буфетів високі ціни (10 коп. шклянка води), подекуди буфети брудні, то-що, й все це веде до негативного ставлення до буфету з боку кіно-глядача.
В звязку з влаштуванням у фойє культ-розваг треба рішуче домагатись усунення
всяких лотерей та взагалі елементів азартности. Разом з цим треба впорядкуваїи спра
ву продажу в фойє кіно-літератури, що те
пер продається десь у кутку без належної до неї уваги так з боку робітників кіно, як з боку відвідувачів.
Справі впорядкування фойє кіно-теа
трів треба приділити велику увагу.
За культурне фойє! - повинно стати гаслом кіно - громадсько
сте та кіно-робітників. Такі заходи дадуть ко
рисний й культурний відпочинок працюю
чим, що йдуть до кіно не тільки, щоб проглянути картину, а й відпочити.
М. Файер.
Фойє Прилуцького кіно-театру.
Фойє 1-го держкіно в Киіві.
Одна із заль фойє найбільшого берлінського кіно „Універзум“.