Такі „справоздання потрібні, звичайно не тільки про театр, —від образотворчих музичних, літературних організацій також їх хочеться й треба бачити, бо вони дадуть змогу не тільки оцінити результати многорічної роботи, а й простежити ввесь процес розвитку.
Зокрема стоїть справа святкування великих роковин. І тут роля мистецтва двоїста — надати урочистости святкування мистецькими засобами та взяти участь в загальному підсумовуванню револю
ційних здобутків за ці роки. Зараз ще важко визначити конкретно в чому полягатиме участь мистецтва в урочистому святкуванні, але ясно, що всі мистецькі сили й засоби — організації, установи то що буде притягнуто й візьмуть вони як найширшу участь. Вже зараз час розпочати до того підготовчу роботу. І в першу чергу театральним та му
зичним закладом. Особливу увагу слід віддати справі добору відповідного репертуару. Треба сподіватися, що ті кон
курси на пʻєси, музичні твори та оперу, що їх оголошує Наркомосвіта, будуть в цьому ділі найреальнішими заходами. Звичайно при умові, що всі мистецькі сили жваво на них відгукнуться, бо тільки активна участь найкваліфікованіших з наших митців забезпечить і гарантує добрі результати конкурсів. Треба закли
кати всіх митців, всі організації взяти участь у конкурсах і поставитися до цього діла з належною серйозністю.
Поруч конкурсів слід говорити про виставку образотворчих мистецтв. За планом ювілейної комісії виставка ця має охопити образотворчі мистецтва як-найширше й репрезантувати всі ху
дожні організації, об єднавши їх єдиним гаслом десятирічча Жовтневої рево
люція. Два завдання стоїть перед
виставкою — відзеркалити десять років, всі етапи революції, та продемонструвати революційне українське малярство.
Цілком зрозуміло, що тих художніх витворів, що маємо на тепер, ще мало, щоби виконати поставлені завдання. Не
обхідно тепер же заздалегідь розпочати підготовчу роботу — по збиранню матеріялів та виготовленню нових картин, що сюжетно відповідали б завданням виставки. Очевидно мусить повстати пи
тання про спеціяльні виїзди окремих художників та спеціяльні їм замовлення.
Ми говоримо про зачеплене питання лише в загальних рисах, не конкрети
зуючи, — щоби зрушити громадську думку й тепер же на сторінках нашої преси розпочати обговорення. Ми гадаємо, що участь мистецтва в святкуванні десятих роковин Жовтня звичайно не обме
жується тими заходами, що їх гадає запривести ювилейна комісія. Громадська ініціятива висуне й инші заходи. Ми
стецькі організації мають вести в цьому перед і в підготовці до роковин виявити максимум активности й ініціятиви.
Театр Береаіль — „Сава Чалий -1 дія