Ще про 2 X 2 = 5,
або муз. т-во iм. Леонтовича в освітленні В. Костенка
Орієнтація на Лондонський Інтернаціонал та організаційні хиби в роботі Т-ва це власне і єті два пітання навколо яких ведеться зараз дискусія про Муз. Т-во ім. Леонтовича.
1. Орієнтація на Лондонський Інтернаціонал за тов Костенком є — зрада позиціям Жовтневої музики (H. М. № 1 -27 р. ).
2. Організаційні хиби в роботі Т-ва, за ним же, створили дрібно-буржуазність та міщанство в лавах т-ва, і наплодили 50. 000 церковних співаків, композиторська майстерня дала сміхотворні твори й силу инших гріхів, що виникають у Костенка в кожному новому його виступі, значить, виход, що Муз. Т-во ім. Леонтовича є якась
контрреволю
ційна органі
зація і дивно чому вона до цього часу іс
нує. Де-ж Головполітосвіта на кошти
якої частково існує Т-во.
Таке вражіння безумов но виникає у кожного чи
тача „Нового Мистецтва “
особливо в провінції, навіть більше, —на місцях майже пошепки говорять: „щось там у Т-ві Леонтовича непевне робиться,, якийсь Костенко бучу піднімає .
До цього часу у дискусії брало участь три особи і остання відповідь Козицького („Н. М. “ № 3 і 5 1927 року) здавалось-би завершила справу, але Костенко дока
зуючи, що 2 X 2=4 виступає з новими безпідставними обвинуваченнями і цим викликає своїх опонентів на новий герць, бо коли-б не останній його виступ, можна
було-б мовчати, але тепер дозвольте висловитись і місцям.
Перше, справа із вступом Т-ва до Лондонського Інтернаціоналу оскільки всім
уже ясна й зрозуміла, що далі нема чого говорити. Тов. Костенко перший свій ви
бух пустив не туди, куди слід, бо — Т-во ніколи не вступало до Інтернаціоналу, тов. Козицький привів для цього всі
дані і цілком правдиво зазначив, що студіювання сучасної музичної творчости в тому числі і західньої необхідне і ні трохи не порушує тез декларації Т-ва.
Сам тов. Костенко це прекрасно розумів,
навіть тоді коли він казав відповідаючи Козицькому, що „ті що вдома не можуть впоратись з ідеологічними ворогами, за
хотіли заагітувати спритних Чемберленів од музики. Ті, що не вміють як слід пи
сати в музиці захотіли „удивлять Європу своїми творами (H. М. № 7 1926 р. ).
Скажіть будь ласка тов. Костенко? Хто вже цілих пʻять років дає напрямок нанашій муз. роботі, хто дає нам їжу як для капели, так до клубного та сельбудівского хору й школи (особливо Ви до
рікаєте шкільними збірниками) далі від кого ми маємо керовничі матеріяли а
також вказівки що до ріжних моментів громадсько-політичного життя в галузі музичній? —Від Муз. Т-ва ім. Леонтовича
та окремих представників його. Може все це ми маємо, тов. Костенко, не в такій мірі як цього потрібує життя, але-ж Ви добре знаєте, що сучасний момент,
Донбас
Держ театр ім Шевченка
,, Отрутаʻ‘ Арт. Лебедева
КУПУЙТЕ ЖУРНАЛ

„НОВЕ МИСТЕЦТВО

Програми всіх театрів у Харкові
продається СКРІЗЬ ПО КІОСКАХ і ТЕАТРАХ